Novell .

Sofia vaknar upp och kände en hiskelig smärta i benen.
" Vad fan gjorde jag igår? " tänker hon.
Hon försöker tänkta till och komma på, men det är helt blankt.
Hon kollar sig runt. Hon är inte hemma, hon är i nått litet rum som hon aldrig sett förr.
Rummet var sunkigt och kallt.  " Vart är jag ? " tänker hon.
Hon försöker ställa sig upp. Trots smärtan så lyckas hon kravla sig bort till dörren. Den var låst.

Nu föll hon ihop, hela kroppen gör ont. Hon började andas häftigt och undade vem som gjort dethär mot henne.
Vem är det, vem är det som har gjort såhär mot mej, säger hon högt för sig själv.
Hon hör att en nyckel trycks in i låset och hennes hjärta börjar slå fortare och fortare.
Nyckeln vrids om och dörren slängs upp. En man dyker upp i dörröppningen, Sofia känner inte igen honom.
Han har kort brunt hår och lite skägg, han ser ut att vara i ungefär 40-års åldern.
Sofia stirrar på honom, hjärtat känns som om det är uppe i halsen nu.
Men utan att tänka så skriker hon " Vem är du ?! Vad vill du mig ?! "
Men han svarar inte, utan att säga ett ord tar han tag i handtaget och sedan stänger han sakta dörren igen.

Sofia blev nu ännu mer förvirrad. Hon försöker tänka igen på vad hon gjorde igår.
Fortfarnde inget. Men hon börjar leta efter sin mobil, hon hittar den inte. " Han måste ha tagit den " , tänker hon.
Hon la sig ner och blundande. Hon hoppades att allting bara var en dröm,
att när hon öppnade ögonen skulle hon vara hemma igen. Hon knep ihop ögonen och sen öppnade hon dem.
Hon visste att det inte var någon dröm. Precis då så öppnades dörren igen och mannen kom in.

- Hej sofia, sa han.
Sofia sa ingenting, hon började andas häftigt igen och hon vågade nästan inte ens titta på honom.
- Antar att du undrar varför du är här?
Sofia kollade på honom och nickade.
- Hm sa han och gick ut igen.

Början på min novell. Skitdålig jag vet. Men jag satsar ju liksom inte på att bli författare . :P
Men jag har ingen aning om hur jag ska fortsetta . Någon som har något förslag ? (a)

Kommentarer
Postat av: Petra

Hon e ett våldtäktsoffer, och den mannen håller henne fånge :P haha det va det första jag tänkte på ^^'

2008-11-25 @ 22:39:29
URL: http://petora.blogg.se/
Postat av: Linda.

Sa han Hm? :O Skulle han åka och shoppa mitt i allt? :) Hehe men den va jätte bra älskling! <3

2008-11-26 @ 08:53:55
URL: http://lnygren.blogg.se/
Postat av: Alma

Haha , ja shoppa är precis vad han skulle göra . :P

nä men jag tänkte den kanske skulle va lite överaskande så att det eg är han som är den goda , som räddar henne ifrån något . Det är liksom inte lika väntat . ;)

2008-11-26 @ 22:55:39
URL: http://laama.blogg.se/

Tyck till här:

Vad heter du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du blogg:

Vad har du på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0